Seriál - Psychologie aneb Sociální chování lidí (2 články)

Podelte sa zo životnými skúsenosťami,neviete si rady ,alebo viete poradiť ,pomôcť, prežili ste niečo s čím sa neviete vyrovnať-niekedy je dobré porozprávať sa o tom s ľudmi ,ktorý vás osobne nepoznajú a budú nestranný . Skúsme sa rozprávať o maličkostiach ,ale aj o vážnych veciach .

Seriál - Psychologie aneb Sociální chování lidí (2 články)

Příspěvekod lykantrop » 04 bře 2009, 19:36

Ahoj, vítám vás v mém dalším seriálu na téma psychologie -> sociální skupiny, problémy, jedinci, konflikty, myšlení, autority, charisma (schopnost upoutat), manipulace (schopnost manipulovat s námi a naším myšlením / vědomím) a spousty dalších, které zde plánuji postupem času napsat. Vše souvisí se vším, tzn. že nebudu psát článek na téma sociální skupiny, ale téma s názvem proč se lidé shlukují na určitých místech a spousty dalších, kde bude spousty těchto výrazů objasněno. Začnu s jedním zajímavým postřehem a ten už byl výše popsán, tedy "Proč se lidé shlukují na určitých místech?".

Proč se lidé shlukují na určitých místech?
Jedete kolem nákupního centra (příkladem jest IGY nebo MERKURY "obchoďák") a u vchodu vidíte stát spousty lidí. Vždyť ti lidé se ani neznají? Proč tam tedy stojí a to i osamotě koukajíc "do blba"? Jasně, může tam být zastávka, která odečítá počet námi započítaných lidí do skupiny nesmyslně stojící u IGY.

Proč lidé stojí v hluku na místech, na kterých by za nenormálních okolností (kdyby tam nikdo nebyl) nebyli?

Jednak je to dáno pudově, také pocitem ochrany a nakonec sociálními pravidly. Možná se najdou i jiné důvody, jako třeba "Jé, támhle je Petra. Pojď (říká Milanovi), pokecáme!" nebo "Támhle je stánek se zmrzlinou, jdem tam!". Náš pud nám říká: "Toto místo rozlehlé a přehledné je dobré pro zakotvení." Náš pocit ochrany nám říká: "Mezi spousty lidmi může být bezpečno a můžu tam naít zajímavé lidi, tak proč si snimi nepopovídat?" Sociální zákon nám říká: "Když tam nebudu stát a stoupnu si sám o kus dál, můžu vypadat jako hlupák. Když se nezařadím, budou na mě ukazovat." A další ponižující a pro někoho těžko představitelné problémy.

Proč tam někteří lidé nestojí?

Někdo je například introvert a nemá rád společnost neznámých lidí. Kdo ano, libuje si v davu. Dalším důvodem může být nezájem, málo času (máte na spěch), osoba stojící v hloučku na kterou nechcete upoutat svoji pozornost (nechcete, aby vás spatřila) a další.

Kdo nám dal právo postavit se právě sem?

Je tam vchod, poblíž zastávky, kolem nádraží a výborný plac, tak proč tam nestát?! MHD nám sem dalo zastávky, odsaď je to přehledný, tak proč tu nestát? Velkej plac, jasná věc! Vždyť to možná byl i účel, vystavit u velkého obchodního centra MHD zástávku nebo naopak u MHD zastávky vystavit obchodní centrum (IGY) z důvodu zlepšení komunikace mezi jedinci.

Z pohledu lidí, kteří stojí v oném hluku -> skupině:

Naprosto normální! Pokecat a nechat zajít nudu místo stání na autobus na autobusové zastávce. Vždyť komunikace je (jak pro koho) naprosto normální. Chlapy proberou nové pc games a holky módu. Vždyť to nám přeci podsouvá dnešní sociální doba! Více v dalším článku Sociální doba aneb reklamy a styl (móda).

Závěrem

Existují místa, která nás jednoduše přitahují. Ať už svoji jednoduchostí, vzhledem nebo událostmi. To je důvod, proč někteří stojí tam, kde je to láká, nebo se podřizují sociální době.

Sociální doba aneb chování, styl (móda) a reklamy
Dnes je špatné nebýt IN. Co je to vlastně to pouhopouhé slovo IN (V)? Je to slovo označující člověka, která buď zapadá do dnešního sociálního dění, nebo se od něj značně odlišuje, to je potom OUT (MIMO). Existují i středy, které nejsou nijak označovány. To jsou lidé, kteří berou to, že se nemá chodit do školy v teplákách a tak tedy utratí nějakej ten peníz za pěkné rifle. Rád bych vám ale poradil, snažte se co nejvíce oddálit od pojmu, který by byl přiřazován vaší osobě a to od pojmu slova IN. Nejlepší je být střed na veřejnosti a doma tím, čím chcete být.

Chování a úcta:

Dnes je prostě IN být sprostým a neúctivím člověkem. Slova jako "Drž hubu" padající od některých na učitele ve škole do očí, slova jako "Pohni ty starej dědku" na starce vystupujícího z autobusu. Ano, to je dnes IN. Až sem to naše generace dotáhla. Krása, že? Hnus pohleďět. Dnes, skoro vzácnost vidět slečnu mluvit spisovně. Proč se některé chovají jako muži a mluví sprostě, nebo proč některé nedokáží udržet ty sprostá slova na jazyku? Je to prostě IN a to je celý problém. Ve všem co skrývá podstatu nebo souvisí s pojmem IN je špatné!

Druhy vystupování (psáno s nadhledem):


Hiphop a Rap:

"Drž hubu ty *CENSORED* nebo ti rozmašíruju xicht!"

Satanista:

Proklínám tě, Dela vica ra dominus satanus!

Obyčejný člověk:

"Neštvi mě, už si toho namluvil dost!"

Slušný člověk:

"Nechcete si sednou paní? Pustím vás."

Modelky:
"Hlavně abych se dobře učila, až budu slavná Miss, tak se mě nějaký reportér na něco zeptá a já musím odpovědět dobře."

Bohémové:
"Já jsem to nechtěl rozbít a je mi to fuk, stalo se, stalo! Žiju dál!"

Machrové:

"Všude jsem byl, vše jsem viděl a všechno znám"

Sociální doba a styl (móda):

Každý z nás chce vypadat slušně. Rozdíl je v tom, co pro každého znás znamenájí slova "vypadat slušně". Pro někoho jsou to tepláky (na vesnici), pro někoho rifle a pro někoho ťipťop fungl nový kalhoty od nějakého prestyžního návrháře za "nekřesťanské peníze". Podle toho, jak každý z nás vypadá je zařazen do určité kategorie. In, out a střed.

Holt dneska je každej hustej, když má rovnej dlouhej kšilt, mikinu o tři čísla větší, kalhoty s rozkrokem u kolenou s nohavicemi až na zem (dobře to prej vytírá zem) a s dlouhýma a širokýma botama, ve kterých se ani nedá běžet.

Přesně toto je móda, to je styl a kdo se nepřizpůsobí, je špatný. Tyto nové styly a módy nám přinášejí a vrývají do mysli reklamy.

Sociální doba a reklamy

Co nám dělají reklamy? Stále nás nutí využívat něco, co nechceme a platit za to. Reklama je nucený prostředek pro upoutání lidí na určité služby či produkty za poplatek a to většinou pomocí médií jako jsou noviny, billboardy, televizní reklamy a další.

Proč lidi tolik ovlivňuje reklama?

Čím víckrát ji uvidíte, tím více (a je to její úkol) vás upoutává. Je složena z týmu odborníků, psychologů a grafiků, kteří ji dají dohromady tak, aby vás zaujala. Už jen například v televizní reklamě známý herec může hrát roli upoutání.

Jak poznám, že mě ovlivnila reklama?

"Jé hele mami! Nová Dove tyčinka, koupíš mi ji prosím?"
"Pepík říkal, že chce kakao viď? Nó tak co tu máme? Chocomilk, Čokodrink a Granko. Tak já teda vemu to Granko no, ale ta cena..."

Jak poznám, že mě ovlivnila reklama, ovšem z části?

"Ha, tak te Muller jogurt už je na pultech, vůbec jsem to nečekal. Vždyť reklamu jsem viděl teprve včera, ale co, já mám své oblíbené jogurty."
"Cože? 235,50 ,- kč za pár konzerv Whiskas pro mojí kočičku? Tak to ne, šáhnu po těch levnějších."

Proč se jím stranit?
Utrácíte peníze za něco, co byste si nikdy nekoupili. Je to zbytečnost zaplňující vaší mysl a braní vám ke vnímání důležitých událostí vašeho života.

Proč je špatné býti IN?

Někdo (sortiment) či něco (sociální doba) nám určuje, co máme nosit, co máme dělat, jak se máme chovat, co poslouchat za hudbu, za co platit a mnoho dalších.

Proč je špatné býti OUT?

Je dobré vystupovat tak, abych pro ostatní nebyl nepříjemný (např. bezdomovci).

Proč je dobré býti MIDDLE (střed)?

Né nadarmo se říká "zlatý střed". Existují i lidé, kteří jsou obyčejní a zakládají si například na stylu oblékání, tímto ovšem spadají do kategorie IN, ikdyž neúmyslně a to s dobrým srdcem. Pokud hledáte slušného partnera, nejlepší je vybírat ze středu. Slušne oblečená holka, která si nehraje na ledajak chytrou bárbý (barbie) je nejlepší. Pokud jste vesnický typ, volte slečny z kategorie OUT, pač i vy zřejmě volíte tepláky i na veřejnosti ;).

Každý kategorie IN, OUT nebo MIDDLE souvisí jak s chováním, stylem, tak i s reklamou.

Shrnuto podrtženo:
Existují určité morální zásady, které nám říkají, jak slušne chodit a vystupovat. Ty by měl každý ctít, ale i já se jim vzpírám, protože nemám rád, když mi někdo něco říká (Viz další článek - Morální zásady, právo rozhodovat a svoboda)

Děkuji za pozornost
lykantrop
 

Na ruce: Uzamčeno
Banka: Uzamčeno






Re: Seriál - Psychologie aneb Sociální chování lidí (2 články)

Příspěvekod mara275 » 04 bře 2009, 20:15

ahoj máš velice zajímavé články rád se dozvim.mám jednu otázku do jaké složky se ukláduju ty články abych si je mohl přečist třeba za mnesic moc díky
mara275

Školák
 
Příspěvky: 76
Registrován: 02 bře 2009, 15:18

Na ruce: 0.00

 Poděkoval za: 0 příspěvky
 Obdržel poděkování za: 0 příspěvky

Karma: 0




Re: Seriál - Psychologie aneb Sociální chování lidí (2 články)

Příspěvekod martink » 04 bře 2009, 20:51

Úplně dole v každém vlákně máš „ přidat do záložek „ potom když vstoupíš do svého uživatelského panelu a klepneš na záložky, tak uvidíš všechny články pěkně pod sebou.
martink

Webmaster
 
Příspěvky: 1699
Obrázky: 0
Registrován: 18 srp 2007, 11:39
Bydliště:

Na ruce: 31.16
Banka: 0.00

 Poděkoval za: 11 příspěvky
 Obdržel poděkování za: 16 příspěvky

Karma: 3




Re: Seriál - Psychologie aneb Sociální chování lidí (2 články)

Příspěvekod Akyana » 04 bře 2009, 22:33

Nepřestáváš mě překvapovat, Lykantrope, velmi dobrý článek!
Jako ovšem všechny Tvé!
http://www.branadoticha.net
Uživatelský avatar
Akyana

Mysterian
 
Příspěvky: 1858
Registrován: 20 zář 2008, 19:25
Bydliště: Stín jogína

Na ruce: 517.64

 Poděkoval za: 8 příspěvky
 Obdržel poděkování za: 25 příspěvky

Karma: 1




Re: Seriál - Psychologie aneb Sociální chování lidí (2 články)

Příspěvekod lykantrop » 04 bře 2009, 22:40

Díky díky moc ;)
lykantrop
 

Na ruce: Uzamčeno
Banka: Uzamčeno






Re: Seriál - Psychologie aneb Sociální chování lidí (2 články)

Příspěvekod mara275 » 05 bře 2009, 14:47

moc díky
mara275

Školák
 
Příspěvky: 76
Registrován: 02 bře 2009, 15:18

Na ruce: 0.00

 Poděkoval za: 0 příspěvky
 Obdržel poděkování za: 0 příspěvky

Karma: 0




Re: Seriál - Psychologie aneb Sociální chování lidí (2 články)

Příspěvekod darren_specter » 05 bře 2009, 14:52

Výborná volba tématu, dobře jsem si početl, psychologií lidí se také rád zabývám, karma + !no1
The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art, science and life."

- Albert Einstein
Uživatelský avatar
darren_specter

Školák
 
Příspěvky: 182
Registrován: 01 zář 2008, 02:32

Na ruce: 23.12

 Poděkoval za: 0 příspěvky
 Obdržel poděkování za: 0 příspěvky

Karma: 0




Re: Seriál - Psychologie aneb Sociální chování lidí (2 články)

Příspěvekod kllara02 » 06 čer 2009, 10:39

další skvělý článek.
Ooh, we're the kids of the underground .. there's a riot in everyone !
kllara02

Čaroděj
 
Příspěvky: 418
Registrován: 29 dub 2009, 13:50
Bydliště: Kdesi v lesi

Na ruce: -10.00

 Poděkoval za: 0 příspěvky
 Obdržel poděkování za: 0 příspěvky

Karma: 0




Re: Seriál - Psychologie aneb Sociální chování lidí (2 článk

Příspěvekod mira8565 » 23 led 2011, 19:02

Když už jsme u té manipulaci mysli.Dokáže mi někdo vysvětlit proč poučívaji na nás lidi triky at je to v reklamách či šotechtkz podprahovou reklamu.Která byla u nás vlasně zakázáná?
Audiatur et altera pars
Uživatelský avatar
mira8565

Vysokoškolský čaroděj
 
Příspěvky: 816
Registrován: 29 zář 2008, 17:31
Bydliště: Chodov

Na ruce: 71.24

 Poděkoval za: 0 příspěvky
 Obdržel poděkování za: 0 příspěvky

Karma: 0




Re: Seriál - Psychologie aneb Sociální chování lidí (2 článk

Příspěvekod pentagramové oko » 24 led 2011, 01:22

Máš naprostou pravdu,je to tak někdy by to člověka ani nenapadlo. !no1
munera,crede mihi,capieunt hominesque desque
dárkem,to věř mi,si získáš každého z bohů i lidí.
Uživatelský avatar
pentagramové oko

Mág všech čarodějů
 
Příspěvky: 2755
Registrován: 08 bře 2010, 21:22
Bydliště: U MERLINA

Na ruce: 0.00

 Poděkoval za: 0 příspěvky
 Obdržel poděkování za: 5 příspěvky

Karma: 0





Zpět na Životní zkušenosti

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


cron

Zásady ochrany osobních údajů